본문 바로가기

자기개발 & 명언

[명언] 릴 베이비, Lil Baby, 래퍼, Yes Indeed, 한글, 영어, 번역, 소개, 명언, 어록

728x90
반응형
SMALL
소개
미국의 래퍼. 2018년 5월 15에 발매한 노래 "Yes Indeed"가 드레이크의 피쳐링으로 인기를 얻으며 빌보드 핫 100에서 6위까지 오르자 본격적으로 유명세를 얻기 시작하였으며 같은 해 5월 18일에 발매한 앨범 "Harder Than Ever"도 빌보드 200 3위까지 오르게 된다. 이 앨범에는 "Yes Indeed"를 비롯한 17개의 곡이 들어가 있다.

from. google
명언
1. I got the name Lil Baby because I always hung around older dudes.
나는 항상 나이 많은 남자들과 어울려서 릴 베이비라는 이름을 얻었어.
2. The Migos, like anybody I ever been in the studio with, like an influence on my rap. I take this from him and him and him and, you know, put it with myself and make it work like that.
그 미고들은, 내가 스튜디오에 같이 있었던 다른 사람들처럼, 내 랩에 영향을 끼친 것처럼. 나는 이 일을 그에게서, 그와 그에게서, 그리고 너도 알다시피, 그것을 내 자신에게 맡기고, 그렇게 되도록 만들었어.
3. I ain't never had nothing good in life.
난 살면서 좋은 게 하나도 없었어.
4. I done paid Gunna to write my songs. I never put the songs out but like when I first started rapping I used to pay him like $100 like 'I'ma give you a $100 write something for me so I can try to learn to go in and record it.'
노래 쓰라고 돈 주고 건나한테 돈을 줬어 나는 결코 노래를 발표하지 않았지만 내가 처음 랩을 시작했을 때 그에게 100달러를 주곤 했다. 마치 '나는 너에게 100달러를 줄 테니 내가 들어가서 녹음하는 법을 배우려고 노력할 수 있다.'와 같이 말이다.
5. The first project, I made 16 songs and put 12 of them on the mixtape.
첫 번째 프로젝트인 나는 16곡을 만들어 그 중 12곡을 믹스테이프에 넣었다.


6. I feel like whatever is meant is meant. I feel like this is already written.
무슨 뜻이든 의미가 있는 것 같아. 이거 벌써 쓴 것 같아.
7. I'm changing every day as far as this rap thing. I'm learning new things. I'm getting bigger by the day.
이 랩에 비하면 난 매일 달라지고 있어. 나는 새로운 것을 배우고 있다. 날이 갈수록 몸집이 커진다.
8. I got more songs with Gunna than anybody - that's like the only person who I'm around!
난 누구보다도 건나와 함께한 노래가 많아. 그건 내가 곁에 있는 유일한 사람 같아!
9. I'm used to having money and the stuff I do, but it's more of how I'm doing it now. I walk outside and people know me, and I really get paid for shows.
나는 돈이나 하는 일에는 익숙해졌지만, 지금은 오히려 내가 어떻게 하고 있는가에 더 가깝다. 나는 밖으로 걸어나가고 사람들은 나를 알아. 그리고 나는 쇼에 대한 돈을 정말 많이 받는다.
10. There's certain little sounds that I just like to hear.
내가 듣기 좋아하는 어떤 작은 소리들이 있다.

from. google
11. I've been through all the bad parts of the streets.
거리의 나쁜 점들을 다 뒤져 보았다.
12. Young Thug, he gave me all the jewels. He literally paid me to leave the neighborhood.
젊은 깡패, 보석을 몽땅 내게 주었다. 그는 말 그대로 나에게 동네를 떠나라고 돈을 지불했다.
13. To me, I'm on a whole different level of rapping.
나에겐 전혀 다른 수준의 랩을 하고 있어.
14. Like you might love watching basketball, but that don't mean that you'll get on the court.
농구를 보는 것을 좋아할지도 모르지만, 그렇다고 해서 코트에 오를 수 있는 것은 아니다.
15. I'm a rapper but I'm more of a hustler.
나는 래퍼지만 좀 더 사기꾼이야.


16. I want to be a superhero dad to where my kid feel like everything I do is nothing wrong.
나는 내 아이가 내가 하는 모든 것이 아무 잘못도 없다고 느끼는 슈퍼히어로 아빠가 되고 싶어.
17. I don't really have a writing process. I don't write at all but, honestly, I feel like it's a modern-day writing because everything is technology and if I go in there and freestyle and I keep it, I feel like I wrote that. If I go in there and fix it, it's almost like something I wrote.
나는 실제로 글쓰기 과정이 없다. 나는 전혀 쓰지 않지만, 솔직히 모든 것이 기술이기 때문에 현대적인 글이라는 느낌이 들고, 거기에 들어가서 프리스타일을 유지하면 내가 그것을 쓴 것 같은 느낌이 든다. 내가 들어가서 고치면 거의 내가 쓴 것과 같다.
18. I just save my money, man. I don't even try to enjoy it like these other rappers; they having fun and they lit, but they gon' be broke later on. I be savin', I be chillin'. It feels good to know I got it, but it feel better to know I'ma keep it too.
난 그냥 내 돈을 저축해, 임마. 나는 다른 래퍼들처럼 그것을 즐기려고도 하지 않는다; 그들은 재미있게 놀고 불을 켰지만, 그들은 나중에 파산한다. 난 자만하고 있어, 난 진정해. 내가 그것을 받았다는 것을 알게 된 것은 기분이 좋지만, 내가 그것을 가지고 있을 것이라는 것을 알게 된 것은 기분이 좋다.
19. If you're a young black dude from the hood you want to come through the hood in a car that makes a lot of noise.
후드족 출신의 젊은 흑인이라면 소음을 많이 내는 차를 타고 후드를 뚫고 오고 싶을 것이다.
20. A lot of songs I'm kind of singing and rapping.
노래도 많이 하고 랩도 많이 하고.

from. google


The space는 여러분에게 "♡ 공감" 에 행복과 기쁨을 느낌니다.*^^*
아래 "♡ 공감" 꾹~ 눌러 주세요 +_+
VVV
728x90
반응형
LIST