본문 바로가기

자기개발 & 명언

[명언] 짐 캐리, Jim Carrey, 캐나다 출신, 배우, 마스크, 브루스 올마이티, 데뷔작, 한글, 영어, 번역, 명언

728x90
반응형
SMALL
소개
캐나다 출신으로 주로 미국에서 활동하는 배우 겸 코미디언. 《에이스 벤투라》, 《마스크》, 《뻔뻔한 딕 앤 제인》, 《브루스 올마이티》 등의 코미디물로 유명하지만 《트루먼 쇼》, 《이터널 선샤인》 등의 영화에서는 극적인 인물을 연기하여 큰 호평을 받았다. 1975년 드라마 《Happy Days》로 데뷔했다.

from. google
명언
1. I used to draw a lot. If my mother would ask me to do something else, I'd have a hairy conniption. I'd just go crazy.
나는 그림을 많이 그렸었다. 만약 어머니가 다른 일을 부탁하신다면, 나는 털복숭이 취급을 당했을 것이다. 난 그냥 미쳐버릴 거야.
2. I've tried everything. I've done therapy, I've done colonics. I went to a psychic who had me running around town buying pieces of ribbon to fill the colors in my aura. Did the Prozac thing.
나는 모든 걸 시도 했다. 난 치료도 해봤고, 대장 치료도 했어. 나는 내 아우라의 색깔을 채우기 위해 리본 조각을 사러 마을을 뛰어다니게 한 심령술사에게 갔다. 프로잭 같은 거 했어
3. If you've got a talent, protect it.
재능이 있으면 지켜라.
4. My report card always said, 'Jim finishes first and then disrupts the other students'.
내 성적표에는 항상 '짐이 먼저 끝내고 나서 다른 학생들을 방해한다'고 적혀 있었다.
5. I don't think human beings learn anything without desperation. Desperation is a necessary ingredient to learning anything or creating anything. Period. If you ain't desperate at some point, you ain't interesting.
나는 인간이 절망 없이 아무것도 배우지 않는다고 생각한다. 절망은 어떤 것을 배우거나 창조하는 데 필요한 요소다. 마침표. 어느 순간 절박하지 않으면 재미없지


6. I really believe in the philosophy that you create your own universe. I'm just trying to create a good one for myself.
나는 정말로 당신이 당신만의 우주를 창조한다는 철학을 믿는다. 나 자신을 위해 좋은 것을 만들려는 것뿐이야.
7. I refuse to feel guilty. I feel guilty about too much in my life but not about money. I went through periods when I had nothing, so somebody in my family has to get stinkin' wealthy.
나는 죄책감을 느끼지 않는다. 나는 내 인생에서 너무 많은 것에 대해 죄책감을 느끼지만 돈에 대해서는 그렇지 않다. 난 아무것도 없던 시절을 보냈어. 그래서 우리 가족 중 누군가는 부유해져야 해.
8. Behind every great man is a woman rolling her eyes.
모든 위인 뒤에는 여자가 눈알을 굴리고 있다.
9. If you aren't in the moment, you are either looking forward to uncertainty, or back to pain and regret.
만약 당신이 지금 이 순간이 아니라면, 당신은 불확실성을 기대하고 있거나, 고통과 후회를 다시 느끼고 있다.
10. I praticed making faces in the mirror and it would drive my mother crazy. She used to scare me by saying that I was going to see the devil if I kept looking in the mirror. That fascinated me even more, of course.
나는 거울로 얼굴을 만들었고 그것은 어머니를 미치게 할 것이다. 그녀는 내가 계속 거울을 들여다보면 악마를 보게 될 것이라고 말하면서 나를 겁주곤 했다. 그것은 물론 나를 더욱 매료시켰다.

from. google
11. We had problems like all families but we had a lot of love. I was extremely loved. We always felt we had each other.
우리는 모든 가족처럼 문제가 있었지만 많은 사랑을 받았다. 나는 극도의 사랑을 받았다. 우리는 항상 서로가 있다고 느꼈다.
12. It's hard for anybody who's been with me not to feel starved for affection when I'm making love to my ideas. Maybe it's not meant for me to settle down and be married.
나와 함께한 사람은 내가 내 생각에 사랑을 나눌 때 애정에 굶주리지 않는다는 것을 느끼기 힘들다. 어쩌면 내가 정착해서 결혼하는 것이 목적이 아닐지도 몰라.
13. I'm a hard guy to live with. I'm like a caged animal. I'm up all night walking around the living room. It's hard for me to come down from what I do.
난 같이 살기 힘든 사람이야. 난 우리에 갇힌 동물 같아. 나는 밤새도록 거실을 거닐고 있다. 내가 하는 일에서 내려오기는 어렵다.
14. It's nice to finally get scripts offered to me that aren't the ones Tom Hanks wipes his butt with.
마침내 톰 행크스가 엉덩이를 닦지 않는 대본을 내게 제공하게 되어 기쁘다.
15. Some nights it was a melee, literally, where I'd be standing trying to defend myself for what I was doing. People would be screaming at me to do my old act, and getting actually violent and angry at me.
어떤 밤은 말 그대로, 내가 하고 있는 일에 대해 내 자신을 방어하려고 서 있는 난장판이었다. 사람들은 내 예전 행동을 하라고 소리를 지르고, 실제로 나에게 폭력적이고 화가 날 것이다.


16. I think I could go away tomorrow. I've already accomplished something. It's such a selfish business that sometimes I get sick of myself.
내일 가면 될 것 같아. 나는 이미 무언가를 성취했다. 너무 이기적인 사업이라 가끔 내 자신이 지겨워지기도 한다.
17. One thing I hope I'll never be is drunk with my own power. And anybody who says I am will never work in this town again.
한 가지 내가 결코 취하지 않기를 바라는 것은 내 자신의 힘에 취해 있는 것이다. 그리고 누구든지 내가 이 마을에서 다시는 일하지 않을 것이다.
18. Ya know what I do almost every day? I wash. Personal hygiene is part of the package with me.
내가 거의 매일 뭘 하는지 알아? 나는 씻는다. 개인 위생은 나와 함께 패키지의 일부분이다.
19. It was such a leap in my career when 'Truman Show' came along. It's always been a long process for me insofar as recognition goes, but that's OK because you appreciate it when it comes.
'트루먼 쇼'가 열렸을 때 그것은 내 경력의 비약이었다. 인정에 관한 한 나에게는 항상 긴 과정이었지만, 그래도 괜찮아. 네가 인정받을 때 고마워하니까.
20. There was a time when people said, 'Jim, if you keep on making faces, your face will freeze like that.' Now they just say, 'Pay him!'
사람들이 '짐, 자꾸 표정을 지으면 얼굴이 그렇게 얼어버린다'고 말하던 시절도 있었다. 이제 그들은 '그에게 돈을 지불하라!'고만 한다.

from. google


The space는 여러분에게 "♡ 공감" 에 행복과 기쁨을 느낌니다.*^^*
아래 "♡ 공감" 꾹~ 눌러 주세요 +_+
VVV
728x90
반응형
LIST