본문 바로가기

자기개발 & 명언

[명언] 모건 프리먼, Morgan Freeman, 배우, 원티드, 다크나이트, 조연, 영어, 한글, 번역

728x90
반응형
SMALL
소개
미국의 배우. 《원티드》, 《다크 나이트》 등의 주요 영화에 비중있는 조연으로 다수 출연하였다. 최근 남아프리카 공화국의 1995년 럭비 월드컵 우승을 그린 영화 《우리가 꿈꾸는 기적: 인빅터스》에서 넬슨 만델라 역을 맡았는 데, 그의 인상은 오히려 코피 아난과 비슷하다는 평가를 받기도 했다.

from. google
명언
1. One of the things you can always depend on - this is one of the truths of the universe, and you heard it first from here - whatever we decide we want to do is what we do.
여러분이 항상 의지할 수 있는 것 중 하나는 - 이것은 우주의 진리 중 하나인데, 여러분은 여기서부터 그것을 먼저 들었다 - 우리가 무엇을 하기를 원하는지 결정하는 것은 우리가 하는 것이다.
2. This kid came up with Napster, and before that, none of us thought of content protection.
이 아이가 냅스터를 생각해 냈는데, 그 전에는 우리 중 누구도 콘텐츠 보호에 대해 생각하지 못했어.
3. It can have an enormous effect because big budget movies can have big budget perks, and small budget movies have no perks, but what is the driving force, of course, is the script, and your part in it.
큰 예산을 투입하는 영화들은 큰 예산 특전이 있을 수 있고, 작은 예산 영화들은 특전이 없기 때문에 엄청난 효과를 볼 수 있지만, 물론 그 원동력은 대본이며, 그 안에서 당신의 몫이다.
4. And some places you been before are so great that you don't ever mind going back. Some places you been before you don't ever want to go back, you know, like Montreal in the Winter.
그리고 전에 네가 가본 곳들은 너무 좋아서 돌아가는 것도 전혀 개의치 않아. 겨울의 몬트리올처럼 돌아가고 싶지 않은 곳들 말이야
5. My approach to acting is that I am totally intuitive. I read the script and I get it. If I don't get it, I can't do it.
연기에 대한 나의 접근은 내가 완전히 직관적이라는 것이다. 나는 대본을 읽고 이해한다. 이해가 안 되면 할 수 없어.


6. All my life, all my life that I can, as far back as I can remember, I saw my first movie when I was six years old. And since then I wanted to do that. I wanted to be a part of that.
내 평생, 내가 할 수 있는 모든 인생, 내가 기억하는 한, 나는 6살 때 나의 첫 영화를 보았다. 그리고 그때부터 나는 그렇게 하고 싶었다. 나도 한패가 되고 싶었어
7. I don't want a Black History Month. Black history is American history.
나는 흑역사 달을 원하지 않는다. 흑역사는 미국의 역사다.
8. As you grow in this business, you learn how to do more with less.
이 사업에서 성장함에 따라 더 적은 리소스로 더 많은 것을 하는 방법을 배우게 된다.
9. If you live a life of make-believe, your life isn't worth anything until you do something that does challenge your reality. And to me, sailing the open ocean is a real challenge, because it's life or death.
만약 당신이 믿게 사는 삶을 산다면, 당신의 삶은 당신의 현실에 도전하는 어떤 것을 하기 전까지는 아무 가치도 없다. 그리고 나에게 있어, 열린 바다를 항해하는 것은 정말 어려운 일이다. 왜냐하면 그것은 삶과 죽음이기 때문이다.
10. I gravitate towards gravitas.
나는 그라비타스에 끌린다.

from. google
11. People say it's a movie about boxing, but... I don't agree at all. I don't think it's a movie about boxing. Boxing is like a platform. It's just a stage where this is played out.
복싱에 관한 영화라고들 하지만... 나는 전혀 동의하지 않는다. 권투에 관한 영화는 아닌 것 같아. 권투는 연단과 같다. 이건 그냥 연주되는 무대야.
12. There's no mystery to it. Nothing more complicated than learning lines and putting on a costume.
그것은 전혀 수수께끼가 없다. 대사를 배우고 의상을 입는 것보다 더 복잡한 것은 없다.
13. I can only be so long without work before I start getting antsy.
나는 일이 없으면 그렇게 오래 있을 수 밖에 없어. 불안해지기 시작했어.
14. I'm not intimidated by lead roles. I'm better in them. I don't feel pressure. I feel released at times like that. That's what I'm born to do.
나는 주연에 겁먹지 않는다. 내가 더 잘한다. 부담감이 없어. 그럴 때는 마음이 놓인다. 그것이 내가 타고난 일이다.
15. Let me be the first to tell you, drinking alcohol is the worst thing to do in cold weather. Hot soup is the best because the process of digesting food helps to warm you up.
내가 제일 먼저 말해줄게, 추운 날씨에 술을 마시는 것은 가장 안 좋은 일이야. 음식을 소화시키는 과정이 몸을 따뜻하게 해주기 때문에 뜨거운 국물이 최고다.


16. Martin Luther King Jr. is remembered as our prince of peace, of civil rights. We owe him something major that will keep his memory alive.
마틴 루터 킹 주니어는 평화, 민권의 왕자로 기억된다. 우리는 그의 기억을 살려줄 중요한 무언가를 그에게 빚지고 있다.
17. I don't know what my favorite film of mine is... But I think the most important film I was in was 'Glory'.
내가 제일 좋아하는 영화가 뭔지 모르겠어... 하지만 내가 출연한 영화 중 가장 중요한 영화는 '글로리'인 것 같아.
18. I like the character roles. Somewhere back there I really came to the conclusion in my mind that the difference between acting and stardom was major. And that if you become a star, people are going to go to see you. If you remain an actor, they're going to go and see the story you're in.
나는 캐릭터 배역을 좋아한다. 그 뒤 어딘가에서 나는 정말로 연기와 스타덤의 차이가 크다는 결론에 도달했다. 그리고 스타가 되면 사람들이 널 보러 갈 거라고. 배우로 남으면 그들이 가서 당신이 나오는 이야기를 볼 것이다.
19. When I was a teenager, I began to settle into school because I'd discovered the extracurricular activities that interested me: music and theater.
내가 10대였을 때, 나는 학교에 정착하기 시작했다. 왜냐하면 나는 음악과 연극이라는 과외 활동을 발견했기 때문이다.
20. I like the blues a lot. I grew up on it.
나는 블루스를 많이 좋아한다. 난 그 일로 자랐다.

from. google


The space는 여러분에게 "♡ 공감" 에 행복과 기쁨을 느낌니다.*^^*
아래 "♡ 공감" 꾹~ 눌러 주세요 +_+
VVV
728x90
반응형
LIST