본문 바로가기

자기개발 & 명언

[명언] 테일러 스위프트, Taylor Swift, 싱어송라이터, 배우, 컨트리 음악, 영어, 한글, 번역

728x90
반응형
SMALL
소개
미국의 싱어송라이터이자 배우. 스위프트는 펜실베이니아주 레딩에서 태어나 12살부터 컨트리 음악 경력을 추구하기 위해 테네시 주 내슈빌로 떠났다. 이후 인디 레이블 빅 머신 레코드와 계약을 체결했고, 소니/ATV 뮤직 퍼블리싱에서 젊은 작곡가로 활동했다. 스위프트는 자신의 경험을 통해 작곡하는 것으로 알려져 있는데, 작곡가로서 내슈빌 국제 작곡가 협회와 작곡가 명예의 전당에 헌정되었다.

from. google
명언
1. I don't ever feel like the cool kid at the party, ever. It's like, 'Smile and be nice to everybody, because you were not invited to be here.'
난 파티에서 멋진 아이처럼 느껴지지 않아 이건 마치 '당신은 여기 초대받지 않았으니 모두에게 웃으며 친절하게 대해라'와 같아.
2. Anytime someone tells me that I can't do something, I want to do it more.
누군가가 나에게 무언가를 할 수 없다고 말할 때마다, 나는 그것을 더 하고 싶다.
3. Country radio is much more like a family than any other group of people that I've met.
컨트리 라디오는 내가 만난 다른 어떤 그룹보다 훨씬 더 가족같다.
4. In my opinion, the only way to conquer stage fright is to get up on stage and play. Every time you play another show, it gets better and better.
내 생각에는 무대 공포증을 극복하는 유일한 방법은 무대에 올라 경기를 하는 것이다. 다른 쇼를 할 때마다 점점 더 좋아진다.
5. You can be obsessed with the bad things people say and the good things; either way, you're obsessed with yourself, and I'm not - you can become unhinged so easily.
당신은 사람들이 하는 나쁜 말들과 좋은 것들에 집착할 수 있다; 어느 쪽이든, 당신은 자신에게 집착하고, 나는 그렇지 않다. 당신은 그렇게 쉽게 화를 풀 수 있다.


6. My confidence is easy to shake. I am very well aware of all of my flaws. I am aware of all the insecurities that I have.
내 자신감은 흔들리기 쉽다. 나는 나의 모든 결점을 잘 알고 있다. 나는 내가 가지고 있는 모든 불안감을 알고 있다.
7. I base a lot of decisions on my gut, and going with an independent label was a good one.
나는 내 직감을 바탕으로 많은 결정을 하는데, 독립된 레이블로 가는 것은 좋은 결정이었다.
8. Music is my shining light, my favorite thing in the world. T get me to stop doing it for one second would be difficult!
음악은 나의 빛나는 빛, 세상에서 내가 가장 좋아하는 것이다. 1초간 그만두게 하는 것은 어려울 거야!
9. It's kind of exhilarating, walking through a crazy, insane mob. The most miraculous process is watching a song go from a tiny idea in the middle of the night to something that 55,000 people are singing back to you.
정신 나간 군중들 사이를 걸어다니면서 일종의 짜릿함이다. 가장 기적적인 과정은 한밤중의 작은 생각에서 55,000명의 사람들이 여러분에게 답례하는 무언가로 가는 노래를 보는 것이다.
10. I try to read as much as I can. I try to read an informative article every day. I try to stay read up on our world issues.
나는 가능한 한 많이 읽으려고 노력한다. 나는 매일 유익한 기사를 읽으려고 노력한다. 나는 우리의 세계 문제에 대해 계속 읽으려고 노력한다.

from. google
11. I don't know if I could do this with the same energy, and in the same way - all the costume changes and glitter and hair and makeup - all the time. When I'm in my 50s, I kind of think I'll want to be in a garden.
내가 항상 똑같은 에너지로, 그리고 같은 방식으로 - 모든 의상이 변하고 반짝이와 머리와 메이크업을 - 할 수 있을지 모르겠다. 50대가 되면 정원에 있고 싶을 것 같아.
12. People haven't always been there for me, but music always has.
사람들은 항상 내 곁에 있었던 것은 아니지만, 음악은 항상 그래왔다.
13. Silence speaks so much louder than screaming tantrums. Never give anyone an excuse to say that you're crazy.
침묵은 짜증을 내는 소리보다 훨씬 더 크게 말한다. 네가 미쳤다고 아무에게도 변명하지 마라.
14. If I think too hard about a relationship, I'll talk myself out of it.
내가 연애에 대해 너무 어렵게 생각한다면, 나는 말하여 관계를 끊을 것이다.
15. I think, a lot of times when you meet someone, you feel like you need to appear like you're not interested in them so that they'll be more interested in you. But what happens when you start showing him that you actually like him? What's he gonna do then? Play the tape forward; how do you keep a guy like that? I don't want to sign up for that.
내 생각에는, 누군가를 만날 때, 그들이 당신에게 더 관심을 가질 수 있도록 당신이 그들에게 관심이 없는 것처럼 보일 필요가 있다고 생각한다. 하지만 네가 실제로 그를 좋아한다는 것을 보여주기 시작하면 어떻게 될까? 그럼 어떻게 하지? 테이프를 앞으로 돌려봐. 어떻게 그런 남자를 계속 데리고 있지? 나는 그것에 가입하고 싶지 않다.


16. Music is changing so quickly, and the landscape of the music industry itself is changing so quickly, that everything new, like Spotify, all feels to me a bit like a grand experiment.
음악은 너무 빨리 변하고 있고, 음악 산업의 풍경 자체가 너무 빨리 변하고 있어서 스포티파이처럼 새로운 모든 것이 내게는 웅장한 실험처럼 느껴진다.
17. I have a lot of friends who do what I do. Either they're actresses or singers or things like that.
나는 내가 하는 일을 하는 친구들이 많다. 배우든 가수든 뭐 그런 거든.
18. I've been my mom's kitchen helper since I was a little kid.
나는 어렸을 때부터 엄마의 주방 도우미였어.
19. I don't compare myself to anyone else; I don't make comments about anyone else because they do what feels right for them, and that's okay by me.
나는 나 자신을 다른 누구와도 비교하지 않는다; 나는 다른 사람에 대해 논평을 하지 않는다. 왜냐하면 그들은 그들에게 옳다고 생각하는 일을 하기 때문이다. 그리고 나는 괜찮다.
20. So many girls come up and say to me, 'I have never listened to country music in my life. I didn't even know my town had a country-music station. Then I got your record, and now I'm obsessed.' That's the coolest compliment to me.
그래서 많은 소녀들이 다가와 '나는 평생 컨트리 음악을 들어본 적이 없다. 우리 마을에 컨트리 뮤직 방송국이 있는지도 몰랐어. 그 후 나는 당신의 기록을 얻었고, 지금은 집착하고 있다.' 나에게 가장 멋진 칭찬이야.

from. google


The space는 여러분에게 "♡ 공감" 에 행복과 기쁨을 느낌니다.*^^*
아래 "♡ 공감" 꾹~ 눌러 주세요 +_+
VVV
728x90
반응형
LIST