본문 바로가기

자기개발 & 명언

[명언] 마릴린 먼로, Marilyn Monroe, 배우, 모델, 본명, 금발 미녀, 노마 진 모터슨, 한글, 영어, 번역, 소개

728x90
반응형
SMALL
소개
미국의 배우, 모델, 가수로 본명은 노마 진 모터슨(Norma Jeane Mortenson)이다. "금발 미녀"라는 콘셉트를 잡은 것으로 유명하며, 1950년대와 1960년대 초 여러 영화에 출연하며 섹스 심벌의 상징이 되었으며, 성에 관한 당시 시대의 사고를 변화시키게 만들었다. 10여 년간 활동하면서 미국을 포함한 세계를 풍미하였으며, 1962년 먼로가 사망할 때까지 번 돈이 2억 달러(2019년 환율로 20억 달러)에 달했다.

from. google
명언
1. The fact is that I find more most men are more open, more generous, and much more stimulating than the majority of females I know.
사실은 내가 아는 대다수의 여성들보다 대부분의 남성들이 더 개방적이고, 관대하며, 훨씬 더 자극적이라는 것을 알게 되었다.
2. I'll think I have a few wonderful friends and all of a sudden, ooh, here it comes. They do a lot of things. They talk about you to the press, to their friends, tell stories, and you know, it's disappointing.
멋진 친구들이 몇 명 있는 것 같은데 갑자기, 오, 여기 온다. 그들은 많은 일을 한다. 언론에도, 친구에게도, 이야기도 하고, 실망스럽기도 하지.
3. If I'm a star, then the people made me a star.
내가 스타라면 사람들은 나를 스타로 만들었다.
4. Fame doesn't fulfill you. It warms you a bit, but that warmth is temporary.
명성은 당신을 만족시키지 못한다. 조금 따뜻하지만, 그 따뜻함은 일시적이다.
5. A career is wonderful, but you can't curl up with it on a cold night.
경력은 훌륭하지만, 추운 밤에 그것을 가지고 몸을 웅크릴 수는 없다.


6. Some of my foster families used to send me to the movies to get me out of the house and there I'd sit all day and way into the night. Up in front, there with the screen so big, a little kid all alone, and I loved it. I loved anything that moved up there and I didn't miss anything that happened and there was no popcorn either.
수양 가족들 중 몇몇은 날 영화관에 보내서 날 집에서 꺼내줬고 거기서 하루종일 앉아있곤 했어 앞쪽에 스크린이 너무 크고, 어린 아이가 혼자 있고, 난 그게 너무 좋았어. 나는 그곳으로 이사 온 어떤 것도 좋아했고 일어난 어떤 일도 놓치지 않았고 팝콘도 없었다.
7. I've often stood silent at a party for hours listening to my movie idols turn into dull and little people.
나는 종종 파티에서 나의 영화 아이돌들이 둔하고 작은 사람으로 변하는 것을 들으며 몇 시간 동안 침묵하곤 했다.
8. The thing I want more than anything else? I want to have children. I used to feel for every child I had, I would adopt another.
내가 제일 원하는 게 뭐야? 난 아이들을 갖고 싶다. 난 내가 가진 모든 아이를 가졌다고 느꼈고, 다른 아이를 입양하곤 했다.
9. I've found men are less likely to let petty things annoy them.
나는 남자들이 사소한 일로 그들을 짜증나게 하는 경향이 적다는 것을 발견했다.
10. Fame is fickle, and I know it. It has its compensations but it also has its drawbacks, and I've experienced them both.
명성은 변덕스럽고, 나는 그것을 안다. 보상도 있지만 단점도 있고, 두 가지 다 경험해 본 적이 있다.

from. google
11. I want to be an artist, an actress with integrity, and that includes all kinds of parts.
나는 예술가가 되고 싶고, 성실하고, 모든 종류의 파트를 포함하는 여배우가 되고 싶다.
12. For a long time I was scared I'd find out I was like my mother.
오랫동안 나는 내가 엄마 같다는 것을 알게 될까 봐 두려웠다.
13. I once wanted to prove myself by being a great actress. Now I want to prove that I'm a person. Then maybe I'll be a great actress.
한때는 훌륭한 배우가 됨으로써 내 자신을 증명하고 싶었다. 이제 나는 내가 사람이라는 것을 증명하고 싶다. 그럼 내가 훌륭한 여배우가 될지도 몰라.
14. Men are so willing to respect anything that bores them.
남자들은 어떤 것이든 아주 기꺼이 존중해 주어서 싫증이 난다.
15. I learned to walk as a baby, and I haven't had a lesson since.
나는 아기 때 걷는 법을 배웠고, 그 이후로 교훈을 얻지 못했다.


16. I don't want to make money, I just want to be wonderful.
나는 돈을 벌고 싶지 않아, 단지 멋지고 싶어.
17. I've been on a calendar, but I've never been on time.
달력을 써봤지만 제시간에 온 적은 없다.
18. I have evolved my own exercises, for the muscles I wish to keep firm, and I know they are right for me because I can feel them putting the proper muscles into play as I exercise.
나는 내가 단단하게 유지하기를 원하는 근육을 위해 나만의 운동을 발전시켰고, 내가 운동하면서 적절한 근육을 경기하는 것을 느낄 수 있기 때문에 나는 그것이 나에게 맞는다는 것을 안다.
19. My public is growing up just as I am. After all, I'm not 19 anymore and if I stick with the sex bit, who will be paying to see me when I'm 50?
나의 대중은 나처럼 성장하고 있다. 결국 나는 이제 19살이 아니고 섹스비트를 고수한다면 내가 50살이 되면 누가 나를 보기 위해 돈을 지불하겠는가?
20. I often wake up in the night, and I like to have something to think about.
나는 밤에 자주 일어나는데, 생각할 것이 있는 것을 좋아한다.

from. google


The space는 여러분에게 "♡ 공감" 에 행복과 기쁨을 느낌니다.*^^*
아래 "♡ 공감" 꾹~ 눌러 주세요 +_+
VVV
728x90
반응형
LIST