본문 바로가기

자기개발 & 명언

[명언] 그루초 마르크스, Groucho Marx, 희극 배우, 영화배우, 막스 브라더스, 한글, 영어, 번역, 소개, 명언, 어록

728x90
반응형
SMALL
소개
미국의 희극 배우이자 영화 배우이다. 그의 형제들과 막스 브라더스라는 이름으로 15편의 영화를 찍으며 유명해 졌으며, 후에는 혼자서 TV 쇼 등을 진행하며 인기를 끌었다

from. google
명언
1. If you've heard this story before, don't stop me, because I'd like to hear it again.
이 이야기를 전에 들어본 적이 있다면, 나를 막지 마라, 나는 다시 듣고 싶으니까.
2. Whoever named it necking was a poor judge of anatomy.
목걸이라고 이름지은 사람은 해부학에 대한 서투른 판단이었다.
3. The first thing which I can record concerning myself is, that I was born. These are wonderful words. This life, to which neither time nor eternity can bring diminution - this everlasting living soul, began. My mind loses itself in these depths.
내가 나 자신에 대해 기록할 수 있는 첫 번째 것은 내가 태어났다는 것이다. 이런 말들은 정말 멋지다. 시간과 영원이 모두 감소를 가져올 수 없는 이 삶, 즉 이 영원한 생명체가 시작되었다. 나는 이 깊은 곳에서 정신을 잃는다.
4. Marry me and I'll never look at another horse!
나랑 결혼해. 다른 말은 절대 보지 않을 거야!
5. I remember the first time I had sex - I kept the receipt.
나는 내가 처음 섹스를 했을 때를 기억한다 - 나는 영수증을 보관했다.


6. Practically everybody in New York has half a mind to write a book, and does.
사실상 뉴욕에 있는 모든 사람들은 책을 쓰고 싶어하고, 그렇게 한다.
7. I didn't like the play, but then I saw it under adverse conditions - the curtain was up.
나는 그 연극이 마음에 들지 않았지만, 그 때 악조건 속에서 그것을 보았다. - 막이 올랐다.
8. I worked my way up from nothing to a state of extreme poverty.
나는 무에서 극빈 상태에 이르기까지 열심히 일했다.
9. I refuse to join any club that would have me as a member.
나는 내가 회원으로 있을 어떤 클럽에도 가입하는 것을 거부한다.
10. Getting older is no problem. You just have to live long enough.
나이를 먹는 것은 문제가 되지 않는다. 너는 단지 충분히 오래 살면 된다.

from. google
11. No man goes before his time - unless the boss leaves early.
사장이 일찍 떠나지 않는 한, 어떤 사람도 그의 시간보다 먼저 가지 않는다.
12. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members.
나 같은 사람을 회원으로 받아들이는 클럽에 가입하고 싶지 않다.
13. Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
그게 내 원칙이고 네가 싫다면... 글쎄, 난 다른 사람들이 있어.
14. There's one way to find out if a man is honest - ask him. If he says, 'Yes,' you know he is a crook.
남자가 정직한지 알아내는 한 가지 방법이 있다. 그에게 물어봐라. 만약 그가 '네'라고 말한다면, 너는 그가 사기꾼이라는 것을 알고 있을 것이다.
15. Outside of a dog, a book is a man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.
개 밖에서 책은 남자의 가장 친한 친구다. 개의 내부는 너무 어두워서 읽을 수 없다.


16. Why a four-year-old child could understand this report. Run out and find me a four-year-old child. I can't make head nor tail out of it.
왜 네 살짜리 아이가 이 보고서를 이해할 수 있었을까. 달려가서 네 살짜리 아이를 찾아줘. 나는 그것을 이해할 수 없다.
17. I was married by a judge. I should have asked for a jury.
나는 판사에 의해 결혼했다. 배심원단을 요청했어야 했는데.
18. Why should I care about posterity? What's posterity ever done for me?
내가 왜 후세에 신경을 써야 하는가? 후세가 나를 위해 해준 것이 무엇인가?
19. A woman is an occasional pleasure but a cigar is always a smoke.
여자는 가끔 쾌락을 느끼지만 시가는 언제나 담배다.
20. I'm leaving because the weather is too good. I hate London when it's not raining.
나는 날씨가 너무 좋아서 떠난다. 비가 오지 않을 때는 런던이 싫어.

from. google


The space는 여러분에게 "♡ 공감" 에 행복과 기쁨을 느낌니다.*^^*
아래 "♡ 공감" 꾹~ 눌러 주세요 +_+
VVV
728x90
반응형
LIST